Nytt försök - LynnBlakeGolf Forums

Nytt försök

Scandinavian PGA

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 04-11-2007, 07:22 AM
acsweden acsweden is offline
Member
 
Join Date: Oct 2006
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 30
Bättre sent än aldrig...

efter lynns och hennings show i Halmstad startade mitt intresse för tgm. har alltid varit intresserad av teknik och sökt på alla möjliga håll efter ett sätt att jobba och lära ut det här spelet dels till mig själv och dels i mitt jobb som tränare. Precis som lynn säger så har alla genomgångna metoder känts ofullständiga... Här får jag helt plötsligt ett SYSTEM att hänga upp allting på och där det ändå finns möjlighet till viss "flexibilitet" (doyle mer swinging osv...) Med amen corner, kurskamrat från TU och vän, som ständigt bollplank har jag kört hårdare och hårdare med TGM och känt att det har gett resultat. Har också haft förmånen att från min tid på world of golf i göteborg lära känna Henning som gett mig massor av svar på alla mina frågor. Javier och Henning har verkligen motiverat mig att fortsätta studera TGM.
Kan inte nog poängtera vilken otrolig kunskap Henning har inom området och jag kan inte se varför man inte skulle åka till Ale likväl som till the Swamp...
Kämpar nu som tränare på Bro-Bålsta i stockholm med att inte ge mina elever för mycket information på en gång vilket jag upplever kan vara en risk i början. Gillar vad Ben Doyle lär ut och har genom Henning fått med mig många av hans drillar. Många elever som får tillbringa mycket tid i bunkern.
Själv slår jag bollen bättre än någonsin och kan bara konstatera att lynn skulle varit i sverige 20 år tidigare...
väl mött
Anders
Reply With Quote
Reply


Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT -4. The time now is 11:48 PM.


Design by Vjacheslav Trushkin, color scheme by ColorizeIt!.